مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 21:552024-01-17سياسي

اهتمام ایران برای ایجاد سازوکارهای مرتبط با تضمین امنیت انرژی


وزیر امور خارجه در دیدار با رییس مجمع جهانی اقتصاد به اهتمام ایران برای ایجاد سازوکارهای مرتبط با تضمین امنیت انرژی اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در داووس سوییس حضور دارد در ادامه رایزنی هایش با مقامات شرکت کننده، امروز (چهارشنبه) 27 دی ماه با بورگه برنده رییس مجمع جهانی اقتصاد در حاشیه این اجلاس دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار در خصوص تحولات جهانی و منطقه ای و نیز تعاملات فیمابین بحث و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن تشکر از بورگه برنده برای دعوت به عمل آمده به منظور شرکت در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، برخی ابتکارات و زمینه های مشترک همکاری را در حوزه های اقتصادی و امنیت انرژی مورد اشاره قرار داد.

وی همچنین به تشریح تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از آن پرداخت و حمایت ایران از تلاش ها برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه را مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان همچنین به تلاش های ایران برای رفع برخی نگرانی ها در منطقه و جهان از جمله به اهتمام ایران برای ایجاد سازوکارهای ناظر بر تضمین امنیت انرژی پرداخت و از مجمع جهانی اقتصاد دعوت کرد در این تلاش ها مشارکت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهتمام ایران برای ایجاد سازوکارهای مرتبط با تضمین امنیت انرژی

اهتمام ایران برای ایجاد سازوکارهای مرتبط با تضمین امنیت انرژی