مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 03:302024-01-16اجتماعي

الماس ها از زمین بیرون می آیند!


انفجار بزرگ باعث می شود «چشمه های الماس» از پوسته زمین فوران کنند.

دنیای طبیعی دائماً ما را غافلگیر می کند، اکنون تحقیقات جدید نشان داده است که «چشمه های الماس» می توانند به عنوان بخشی از یک رویداد زمین شناسی بزرگ از درون زمین به سطح پرتاب شوند.

- انفجار بزرگ باعث می شود چشمه های الماس از پوسته زمین فوران کنند.

دنیای طبیعی دائماً ما را غافلگیر می کند، اکنون تحقیقات جدید نشان داده است که چشمه های الماس می توانند به عنوان بخشی از یک رویداد زمین شناسی بزرگ از درون زمین به سطح پرتاب شوند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط توماس جرنون، ابرقاره های در حال تجزیه می توانند الماس ها را از اعماق هسته زمین به بیرون پرتاب کنند.

الماس ها در حدود 150 کیلومتری زیر زمین تشکیل می شوند و توسط فوران های کیمبرلیت که می توانند تا 133 کیلومتر در ساعت حرکت کنند و انفجار های عظیمی در سطح ایجاد کنند، به سمت بالا پرتاب می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، تیم محققان به بررسی این کیمبرلیت ها پرداختند و در نتیجه تحقیقات آن ها دریافتند که فوران ها به طور منظم حدود 22 تا 30 میلیون سال پس از شروع جدا شدن صفحات رخ می دهد.

یکی از مواردی که در این تحقیق به آن اشاره شد این بود که حدود 25 میلیون سال پس از شروع تجزیه ابرقاره گندوانا در آفریقا و آمریکای جنوبی رخ داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الماس ها از زمین بیرون می آیند!

الماس ها از زمین بیرون می آیند!