مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 14:102024-01-01اقتصادي

سیستمی شدن ثبت واردات، بازار برنج را شفاف می کند


دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران، اجرای طرح سیستمی شدن واردات برنج را اقدامی در مسیر شفافیت در بازار برنج عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری فارس، مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران با بیان این مطلب افزود: سال ها است که بازار برنج کشور از عدم شفافیت رنج می برد و به دلیل در دسترس نبودن آمار و اطلاعات درست، اظهار نظرهای متناقض، بازار را تحت تاثیر تبعات منفی قرار داده است.

وی در ادامه اظهارداشت: ساختار اقتصاد بازار در کشور به گونه ای باید باشد که بخش خصوصی با تعامل  بتواند با دولت همراهی کند و تقابلی وجود نداشته باشد ضمن اینکه بخش خصوصی توان وظرفیت بر عهده گرفتن مسؤلیت مدیریت و تنظیم بازار را داشته باشد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران با بیان اینکه شفافیت در آمار و اطلاعات یکی از اصلی ترین ابزار پیش گیری از بحران در بازار است و خلاء آمار می تواند زمینه ساز فساد باشد، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم اقداماتی را در دستور کار قرار داده است که از آن جمله می توان به حمایت از ورود بخش خصوصی به بازار برنج داخلی و ایجاد سامانه ثبت سفارش سیستمی برای واردات اشاره کرد که در جریان یک برنامه زمانی کوتاه مدت به ثبت آمار تولید و واردات منتهی شده و و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستمی شدن ثبت واردات، بازار برنج را شفاف می کند

سیستمی شدن ثبت واردات، بازار برنج را شفاف می کند