مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 11:302023-12-25اقتصادي

امیدواری برای بازگشایی بازارچه مرزی تیله کوه تا پایان سال


مرز تیله کوه در شهرستان سرپل ذهاب یک ظرفیت مهم برای رونق تجارت و ایجاد اشتغال در این منطقه به شمار می رود، اما در سال های اخیر به دلیل مشکلات متعدد شاهد بسته بودن این مرز بوده ایم و حالا قرار است بعد از چندین سال انتظار دوباره این بازارچه مرزی به روی مرزنشینان باز شود.

- امیدواری برای بازگشایی بازارچه مرزی "تیله کوه" تا پایان سال ایسنا/کرمانشاه مرز تیله کوه در شهرستان سرپل ذهاب یک ظرفیت مهم برای رونق تجارت و ایجاد اشتغال در این منطقه به شمار می رود، اما در سال های اخیر به دلیل مشکلات متعدد شاهد بسته بودن این مرز بوده ایم و حالا قرار است بعد از چندین سال انتظار دوباره این بازارچه مرزی به روی مرزنشینان باز شود.

تیله کوه اگرچه جزو پنج مرز رسمی کرمانشاه نیست و بازارچه مرزی به شمار می رود، اما بواسطه همجواری با منطقه گرمیان اقلیم کردستان عراق می تواند در رونق تجارت و مبادلات مرزی با عراق بسیار اثرگذار باشد و به علاوه به کمک اشتغال و معیشت مردم این منطقه خصوصا مردم شهرستان سرپل ذهاب و حتی برخی شهرستان های همجوار نیز بیاید.

این مرز در سالیان گذشته کم و بیش فعالیت های تجاری عمدتا در قالب کولبری داشته و اکنون چند سال است که دیگر همین فعالیت های محدود نیز در این بازارچه انجام نمی شود، در این سال ها بارها مدیران استان برای باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدواری برای بازگشایی بازارچه مرزی تیله کوه تا پایان سال

امیدواری برای بازگشایی بازارچه مرزی تیله کوه تا پایان سال