مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 18:202024-01-16بين الملل

سی ان بی سی: دلهره جنگ غزه آمریکایی ها را خانه نشین کرد


درحالی که غزه مایل ها از آمریکا دور است، اما دلهره این جنگ سبب شده تا آمریکایی برای سفر در درون این کشور هم احساس امنیت نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، جنگ غزه، هزاران مایل دورتر نه تنها بر سفرهای منطقه ای تاثیر گذاشته که بر سفرهای آمریکایی ها حتی در کشور خودشان هم تاثیر داشته است.

شرکت منتشرکننده اطلاعات آمار سفرها ForwardKeys اعلام کرده، خرید بلیت های هوایی به مقصد خارومیانه پس از جنگ غزه نسبت به سال 2019، به طور کلی 6 درصد، به مقصد امارات 8 درصد، مغرب 15 درصد، ترکیه 17 درصد و مصر 21 درصد کاهش داشته؛ خرید بلیت  برای سفر به اردن با بیشترین آسیب، نسبت به سال 2019 کاهش 50 درصدی را ثبت کرده است.

* لغو سفرها در آمریکا به علت جنگ غزه نظرسنجی مورنینگ کانسالت (Morning Consult) هم نشان می دهد، تأثیر جنگ بر مسافران فراتر از خاورمیانه بوده است.

نظرسنجی از 2200 آمریکایی در ماه نوامبر نشان داده که از هر 5 نفر یک نفر، به دلیل مستقیم جنگ اسراییل و غزه، رزرو سفر خود را یا به تاخیر انداخته یا تغییر داده یا لغو کرده است.

بر اساس این نظرسنجی، 12 درصد تغییرات در سفرها برای مقاصد خاورمیانه و 7 درصد برای مقاصد شمال آفریقا، 14 در برای مقاصد غرب اروپا بوده است اما بیشتر لغو سفرها یعنی 41 درصد به سفرهای درون ایالت های آمریکا بازمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سی ان بی سی: دلهره جنگ غزه آمریکایی ها را خانه نشین کرد

سی ان بی سی: دلهره جنگ غزه آمریکایی ها را خانه نشین کرد