مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 14:052024-01-09سياسي

دستیار رییس جمهور: پیگیری حقوق زنان اولویت دولت سیزدهم است


دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی گفت: شاخص های ارتقای جایگاه شغلی زنان، مردانه تعریف شده در حالیکه شرایط برای پیمودن ارتقای زن به مراتب سخت تر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، سکینه سادات پاد، در جریان سفر خود به این استان، ظهر امروز در جمع مشاوران بانوان ادارات و نهادهای دولتی استان، اظهار کرد: در حوزه بانوان معمولا حرف ها شبیه هم شده و از الگوی سوم حرف می زنیم یعنی زنی که هم بتواند نقش های اختصاصی خودش مانند همسری و مادریش را انجام دهد و هم نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی صرف نظر از این که شغل داشته باشد یا نداشته باشد را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: برخی از دغدغه های بانوان در همه استان ها از جنس هم است که بعضاً نشان می دهد که ما در این زمینه یک ابر مسئله داریم و آن بحث چگونگی خانواده محوری در حوزه های مختلف است که این در اصل 10 در قانون اساسی ما ذکر شده است.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی گفت: در جای جای قانون اساسی ما به پاسداشت کرامت زن و مساوی بودن حقوق او در حوزه های نظیر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و غیره اشاره شده است ولی برای این حوزه ها برنامه انضمام یافته ای نداشتیم که این مهم در الگوی شغلی متناسب با فرهنگ، بوم و دین ما خود را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیار رییس جمهور: پیگیری حقوق زنان اولویت دولت سیزدهم است

دستیار رییس جمهور: پیگیری حقوق زنان اولویت دولت سیزدهم است