مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 دی 1402 ساعت 21:502023-12-29ورزشي

دبیرخانه رویداد ملی چوگان در ارگ بم باقی خواهد ماند


بازی سنتی و باستانی چوگان میراث ارزشمند ناملموس ایرانیان برای جهانیان قابل توجه است و با توجه به فعالیت های صورت گرفته، - ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: بازی سنتی و باستانی چوگان میراث ارزشمند ناملموس ایرانیان برای جهانیان قابل توجه است و با توجه به فعالیت های صورت گرفته، دبیرخانه دائمی آیین ملی چوگان در بم باقی خواهد ماند.

محمدمهدی فداکار شامگاه هشتم دی ماه در اختتامیه مسابقات ملی چوگان با ابراز خرسندی از برگزاری این مسابقات به میزبانی بم اظهار کرد: امیدواریم این اثر ماندگار همیشه در بم باقی بماند و شاهد برگزاری مسابقات چوگان در این شهرستان باشیم.

وی در خصوص گره خوردن ارگ قدیم بم و بازی چوگان بعنوان میراث(جهانی) ناملموس بیان کرد: بی شک بازی سنتی و باستانی چوگان میراث ارزشمند ناملموس ایرانیان برای جهانیان قابل توجه است.

فداکار به قدمت مجموعه ارگ تاریخی بم اشاره کرد و گفت: قدمت این بنای تاریخی 2500 سال و قدمت بازی چوگان به 3000 سال پیش برمی گردد که دبیرخانه دائمی آیین ملی چوگان در بم باقی خواهد ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: یک بخش از میراث فرهنگی مربوط به بناهای تاریخی و بخش دیگر آن ناملموس یا معنوی است که بیشتر شامل داستان ها و قصه ها، آداب و رسوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرخانه رویداد ملی چوگان در ارگ بم باقی خواهد ماند

دبیرخانه رویداد ملی چوگان در ارگ بم باقی خواهد ماند