مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 22:052024-01-07اقتصادي

سد سفیدرود جایگزین ندارد/ کاهش نیمی از ذخیره سد


دو میلیارد مترمکعب از نیاز آبی استان از طریق سد سفیدرود تامین می شود و قطعا این سد جایگزین ندارد و هیچ منبعی نمی تواند جای سد سفیدرود را بگیرد.

- ایسنا/گیلان مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: دو میلیارد مترمکعب از نیاز آبی استان از طریق سد سفیدرود تامین می شود و قطعا این سد جایگزین ندارد و هیچ منبعی نمی تواند جای سد سفیدرود را بگیرد.

وحید خرمی امروز، 17 دی ماه در جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت، با اشاره به وضعیت مصرف آب در استان گیلان با وجود 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری، اظهار کرد: مجموع نیاز آبی گیلان سه میلیارد و 300 میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه 300 میلیون مترمکعب از نیاز آبی گیلان به آب های زیرزمینی تکیه دارد، تصریح کرد: سالیان سال طول کشیده تا سفره های آب زیرزمینی تشکیل شده و آیندگان وارث این سرمایه ارزشمند هستند و لذا نباید بهره برداری بیش از حد داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به نقش نزولات آسمانی در تامین نیاز آبی سه میلیارد مترمکعبی استان، گفت: دو میلیارد مترمکعب از طریق سد سفیدرود تامین می شود و قطعا این سد جایگزین ندارد و هیچ منبعی نمی تواند جای سد سفیدرود را بگیرد.

خرمی، با بیان اینکه آب رهاسازی شده از سد سفیدرود پس از سد تاریک بدون پمپاژ تا چوکا می رسد، خاطرنشان کرد: موقعیت مکانی و شبکه آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد سفیدرود جایگزین ندارد/ کاهش نیمی از ذخیره سد

سد سفیدرود جایگزین ندارد/ کاهش نیمی از ذخیره سد