مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 18:202024-01-12فناوري

اینترنت ماهواره ای به گوشی وصل شد + عکس


اینترنت ماهواره ای برای همه کلید خورد! اسپیس ایکس از ماهواره به گوشی پیامک ارسال کرد.

- جی پلاس؛ زومیت نوشت: اسپیس قصد دارد سرویس ارسال پیامک در گوشی را در سال 2024 تکمیل کند و تا سال 2025 اینترنت ماهواره ای را به گوشی های عادی بیاورد.

شرکت اسپیس ایکس در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که با استفاده از ماهواره های استارلینکِ Direct to Cell که حدودا یک هفته پیش به فضا پرتاب شدند، توانست اولین پیامک موفقیت آمیز خود را از طریق اپراتور T-Mobile و به صورت دوطرفه به زمین ارسال و دریافت کند.

اهداف این پروژه که برای اولین بار در آگوست 2022 (مرداد و شهریور 1401) مطرح شد، ارائه ی اینترنت ماهواره ای به تلفن های همراه معمولی است تا مشتریان T-Mobile بتوانند حتی در زمانی که آنتن ندارند، آنلاین بمانند.

T- Mobile گفته که قصد دارد در سال 2024 ارسال پیامک را برای عموم راه اندازی کند و خدمات دیگری مانند پیام های صوتی، اینترنت موبایلی و IoT (اینترنت اشیا) را نیز در سال 2025 به مشترکین خود ارائه دهد.

اسپیس ایکس در سطح جهان با اپراتور Rogers در کانادا، Optus استرالیا، KDDI در ژاپن و دیگر شرکت ها هم کاری خود را آغاز کرده است تا سرویس Direct to Cell را ارائه دهند.

اسپیس ایکس می گوید: روز دوشنبه 8 ژانویه (18 دی 1402)، کم تر از 6 روز پس از پرتاب، ما اولین پیام متنی خود را به صورت دوطرفه به یک گوشی همراه معم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینترنت ماهواره ای به گوشی وصل شد + عکس

اینترنت ماهواره ای به گوشی وصل شد + عکس