مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 11:452024-01-07اجتماعي

کشف سگک تاریخی از فرقه ای ناشناخته


باستان شناسان با کاوش در جمهوری چک یک سگک کمربند قرون وسطایی را کشف کرده اند که گمان می رود به یک فرقه بت پرستی ناشناخته تعلق داشته است.

- باستان شناسان با کاوش در جمهوری چک یک سگک کمربند قرون وسطایی را کشف کرده اند که گمان می رود به یک فرقه بت پرستی ناشناخته تعلق داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، باستان شناسان می گویند تصویر مبهم روی یک سگک قرون وسطایی که در جمهوری چک کشف شده است، یک حیوان وحشی (اژدها یا مار) را نشان می دهد که قورباغه ای را می بلعد و ممکن است نمادی از یک فرقه بت پرستی ناشناخته باشد.

این سگک برنزی کمربند توسط فردی پیدا شد که با استفاده از دستگاه فلزیاب در نزدیکی روستایی به نام لنی (Lany) واقع در 32 کیلومتری پراگ در جمهوری چک مشغول جست وجو بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازلایوساینس، باستان شناسان نخست گمان می کردند که طراحی تصویر مرکزی این سگک که یک مار یا اژدها را حین بلعیدن موجودی شبیه به قورباغه به تصویر می کشد، بی نظیر است، اما پس از مدتی دریافتند که در حدود 12 سال اخیر آثار تاریخی تقریبا مشابهی در آلمان، مجارستان و دیگر نقاط جمهوری چک کشف شده است.

Jiři Machaček یک باستان شناس از دانشگاه ماساریک در برنو با انتشار بیانیه ای توضیح داد: من متوجه شدم آنچه ما با آن مواجه شدیم در حقیقت یک فرقه بت پرست ناشناخته است که در مناطق مختلف اروپای مرکزی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف سگک تاریخی از فرقه ای ناشناخته

کشف سگک تاریخی از فرقه ای ناشناخته