مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 10:452023-12-26اقتصادي

تأکید پوتین بر اهمیت: توافق تجارت ایران-اوراسیا


رییس جمهور روسیه از امضای موافقت نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا استقبال کرد و گفت این اتفاق نقش بسزایی در تقویت روابط خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسی شامگاه دوشنبه گفت توافق تجارت آزاد میان ایران و اتحادیخ اقتصادی اوراسیا اهمیت بسزایی در تقویبت روابط خواهد داشت و تقریبا تمام انواع کالا بدون عوارض گمرکی به بازار ایران دسترسی خواهند داشت.

روز دوشنبه اولین موافقت نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل کشورهای روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس، توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و مقامات این پنج کشور و کمیسیون اقتصادی اوراسیا، در حاشیه اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سن پترزبورگ روسیه امضا شد.

مطابق این موافقت نامه تجارت آزاد، جهت افزایش تجارت فی مابین و گسترش همکاری ها، علاوه بر تسهیل تجارت و رفع موانع غیرتعرفه ای، تعرفه ورودی حدود 87 درصد اقلام کالایی فی مابین حذف می شود.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا با 183 میلیون نفر جمعیت و واردات 388 میلیارد دلاری از جهان، بازار بسیار بزرگ در نزدیکی ایران محسوب می شود و افزایش مناسبات فی مابین امکان استفاده حداکثری از این پتانسیل و بازار بزرگ را برای کشور فراهم خواهد آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید پوتین بر اهمیت: توافق تجارت ایران-اوراسیا

تأکید پوتین بر اهمیت: توافق تجارت ایران-اوراسیا