مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 09:002023-12-26اجتماعي

زمستان آمد اما امید نیامد/ کمیته تخصصی برای رویا تصمیم می گیرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امید تک درنای سیبری است که 15سال یکه و تنها از سیبری به ایران آمد و برگشت؛ اما پارسال یار خود که درنایی از بلژیک بود را پیدا کرد؛ - مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه با فرا رسیدن زمستان امید نیامد، گفت: برای تعیین تکلیف وضعیت رویا، جفت ماده امید تک درنای سیبری، کمیته تخصصی تصمیم گیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امید تک درنای سیبری است که 15سال یکه و تنها از سیبری به ایران آمد و برگشت؛ اما پارسال یار خود که درنایی از بلژیک بود را پیدا کرد؛ خواستند با هم به سیبری بروند، ولی شرایط رویا مناسب این سفر طولانی نبود.

رویا ماند و امید رفت.

حال یک سال پراسترس از اینکه آیا امید باز هم به ایران می آید گذشت، اما حالا که پاییز تمام شد و چهار روز از زمستان هم می گذرد خبری از امید نیست.

درنای سیبری به سه جمعیت اصلی شرقی، غربی و مرکزی تقسیم می شد که جمعیت مرکزی آن به هند مهاجرت می کرد و منقرض شد.

جمعیت غربی به ایران می آمد که الان فقط یک درنای نر با نام امید از آن باقی مانده است که با تلف شدن آن این جمعیت نیز کامل منقرض می شود، اما جمعیت شرقی آن هنوز وجود دارد و می گویند که سه هزار درنا از آن همچنان به چین مهاجرت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمستان آمد اما امید نیامد/ کمیته تخصصی برای رویا تصمیم می گیرد

زمستان آمد اما امید نیامد/ کمیته تخصصی برای رویا تصمیم می گیرد