مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 07:352023-12-25اقتصادي

بیش از 4 میلیون راس دام علیه تب برفکی در آذربایجان غربی مایه کوبی می شوند


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: فاز دوم مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین با جمعیت بیش از چهار میلیون راس در استان آغاز شد.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: فاز دوم مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین با جمعیت بیش از چهار میلیون راس در استان آغاز شد.

سید امید خلیل زاده در گفت و گو با ایسنا افزود: این عملیات در جمعیت 315 هزار راسی دام سنگین و چهار میلیون راسی در دام سبک در واحدهای اپیدمیولوژیک در مدت 2 ماه اجرا می شود.

وی اضافه کرد: این اقدام با همکاری بیش از 110 اکیپ مایه کوبی بخش خصوصی با نظارت بخش دولتی اجرایی خواهد شد.

خلیل زاده اظهار کرد: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می توانند با رعایت موارد بهداشتی، جداسازی دام بیمار از سالم، عدم تردد به میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و پاکسازی و ضدعفونی دامداری های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری ها جلوگیری کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از راه های مهم کنترل بیماری فوق العاده مسری و پر خسارت تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه ای، واکسیناسیون منظم و دوره ای جمعیت حساس دام هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 4 میلیون راس دام علیه تب برفکی در آذربایجان غربی مایه کوبی می شوند

بیش از 4 میلیون راس دام علیه تب برفکی در آذربایجان غربی مایه کوبی می شوند