مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 16:552024-01-19بين الملل

درخواست عجیب کنگره ناسا در مقابل چین!


حزب کمونیست چین فعالانه از شرکای بین المللی برای یک مأموریت سفر به ماه دعوت می کند و جاه طلبی خود را برای حضور فضانوردان انسانی روی سطح تا سال 2030 اعلام کرده است.

- جی پلاس ، ایسنا نوشت: به نظر می رسد تاخیر در برنامه سفر به ماه آرتمیس ناسا برخی از اعضای کنگره را عصبانی کرده است و آن ها از ناسا می خواهند که برای رسیدن زودتر به ماه قبل از چین تلاش کند.

هفته گذشته، ناسا اعلام کرد که ماه سپتامبر سال 2025 را برای ماموریت آرتمیس 2 (Artemis 2) که چهار فضانورد را به مدار ماه می فرستد و ماه سپتامبر 2026 را برای ماموریت آرتمیس 3 (Artemis 3) که برای اولین بار در بیش از نیم قرن بشر را روی ماه فرود می آورد، در نظر دارد.

این تاریخ های جدید نشان دهنده تعویق حدود یک ساله برای هر دو پرواز است.

این فشار برای به تعویق افتادن دو ماموریت به دلیل نیاز به انجام مطالعات بیشتر در مورد سخت افزارهای کلیدی آرتمیس، مانند سپر حرارتی کپسول اوریون سرنشینان ناسا است که در طول ماموریت بدون سرنشین آرتمیس 1 در اواخر سال 2022، آنطور که انتظار می رفت، عمل نکرد.

کمیته علم، فضا و فناوری مجلس نمایندگان ایالات متحده جلسه استماعی درباره طرح جدید آرتمیس برگزار کردند و چندین عضو از این تعویق ابراز نگرانی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست عجیب کنگره ناسا در مقابل چین!

درخواست عجیب کنگره ناسا در مقابل چین!