مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 15:352023-12-27سياسي

ترور سیدرضی نقض منشور سازمان ملل بود


یک کارشناس حقوق بین الملل، ترور شهید سیدرضی موسوی در سوریه را ناقض منشور سازمان ملل می خواند و می گوید: لازم است دولت سوریه نیز، جدا از ایران، - یک کارشناس حقوق بین الملل، ترور شهید سیدرضی موسوی در سوریه را ناقض منشور سازمان ملل می خواند و می گوید: لازم است دولت سوریه نیز، جدا از ایران، به صورت فعالانه حمله اسراییل به خاک خود را به شورای امنیت گزارش دهد و حق دفاع مشروع خود را نیز مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل محفوظ بخواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا نصری، کارشناس حقوق بین الملل در مصاحبه با انصاف نیوز درباره جنبه ی حقوقی ترور یک مقام رسمی در کشوری ثالث از نظر حقوق بین المللی گفت: حمله اخیر اسراییل اولا تعرض به خاک و حاکمیت کشور سوریه است و ناقض بند 4 ماده 2 منشور سازمان ملل تلقی می شود.

یعنی نه در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده 51 منشور توجیه دارد (چرا که حمله مسلحانه از خاک سوریه علیه اسراییل صورت نگرفته) و نه با مجوز شورای امنیت انجام شده! ضمن اینکه هیچ تهدید قریب الوقوعی (imminent threat) از جانب آقای رضی موسوی متوجه اسراییل از خاک سوریه وجود نداشته تا بتوانند مطابق اصل دفاع پیش دستانه (که خود مقوله ای بحث برانگیزدر حقوق بین الملل است) این اقدام را توجیه کنند! نصری افزود: در واقع، این توجیه که ایشان مسئول تهیه سلاح برای حماس بوده نیز – حتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترور سیدرضی نقض منشور سازمان ملل بود

ترور سیدرضی نقض منشور سازمان ملل بود