مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 17:302023-12-31اقتصادي

مهم ترین کالاهای مبادله شدن بین ایران و اوراسیا/ پسته صدرنشین صادرات


عمده اقلام صادراتی و واردتی ایران از اتحادیه اوراسیا در 8 ماه امسال نشان می دهد در بخش صادرات، پسته با پوست تازه به ارزش 78 میلیون دلار در صدر لیست صادرات و گندم و ذرت دامی به ترتیب به ارزش 465 و 149 میلیون دلار نیز بیشترین سهم واردات را به خود اختصاص داده است.

- عمده اقلام صادراتی و واردتی ایران از اتحادیه اوراسیا در 8 ماه امسال نشان می دهد در بخش صادرات، پسته با پوست تازه به ارزش 78 میلیون دلار در صدر لیست صادرات و گندم و ذرت دامی به ترتیب به ارزش 465 و 149 میلیون دلار نیز بیشترین سهم واردات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت نشان می دهد در هشت ماهه امسال پسته ها با پوست تازه، پلی استیرن و میله های آهنی و فولادی بیشترین محصولات صادر شده از ایران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بودند و به ترتیب 78، 62 و 43 میلیون دلار از این سه محصول به اوراسیا صادر شده است.

همچنین قیر نفت با 32، سایر سیمان سفید با 30، سایر انواع میگو با 27، فلفل فرنگی با 26، کیوی تازه با 25 و رب گوجه فرنگی با 24 میلیون دلار صادرات به اوراسیا در رتبه های بعدی قرار دارند.

در این میان گندم معمولی، ذرت دامی و سایر ترموچوب کالاهای اصلی وارد شده از اوراسیا در هشت ماهه امسال بوده و میزان واردات آن ها به ترتیب 465، 149 و 131 میلیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین کالاهای مبادله شدن بین ایران و اوراسیا/ پسته صدرنشین صادرات

مهم ترین کالاهای مبادله شدن بین ایران و اوراسیا/ پسته صدرنشین صادرات