مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 14:352024-01-16سياسي

موافقت خانواده شهید شادمانی با ماندن پیکر فرزندشان در مسجد سلیمان


پیکر شهید شادمانی که از سال 97 به عنوان شهید گمنام در مسجد سلیمان به خاک سپرده شده بود، بنا به درخواست مردم مسجدسلیمان در همان محل می ماند و به همدان منتقل نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید جلیل شادمانی برادر سردار علی شادمانی و یکی از شهدای ارتشی دوران دفاع مقدس بود که سال 1361 و در جریان آزادسازی خرمشهر به اسارت بعثی ها در آمد و به دلیل شدت جراحات و عدم رسیدگی، در مرکز درمانی بصره به شهادت رسید و پیکرش هم در بصره بدون نام و نشان به خاک سپرده شد.

کمیته جستجوی مفقودین در سال 97 پیکر یک شهید بی نشان را در بصره تفحص می کند و با توجه به اینکه هیچ پلاکی برای تشخیص هویت این شهید وجود نداشت، او را به عنوان شهید گمنام در شهر گل گیر شهرستان مسجد سلیمان استان خوزستان به خاک می سپارند.

اما قبل از خاکسپاری، نمونه برداری برای آزمایش DNA از این شهید انجام می گیرد تا در صورت تطبیق با نمونه هایی که قبلاً از خانواده ها گرفته اند، بتوانند خانواده این شهید گمنام را شناسایی کنند.

پیکر این شهید تا دی ماه 1402 به عنوان شهید گمنام در یادمان شهر گل گیر شهرستان مسجد سلیمان آرام گرفته بود تا اینکه در ماه جاری خبر شناسایی سرباز ارتش جلیل شادمانی را به برادر او سردار علی شادمانی اعلام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت خانواده شهید شادمانی با ماندن پیکر فرزندشان در مسجد سلیمان

موافقت خانواده شهید شادمانی با ماندن پیکر فرزندشان در مسجد سلیمان