مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 13:052024-01-15اقتصادي

موافقت کمیسیون تلفیق مجلس با واردات خودروهای برقی + جزییات


دهنوی ​عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403از مصوبه این کمیسیون تلفیق برای واردات خوردی برقی جهت حل آلودگی هوا و ناترازی بنزین خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جماران؛ محسن دهنوی، عضو هیئت رییسه کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه1403،گفت: مصوبه ای امروز در کمیسیون تلفیق مجلس در رابطه با واردات خودروهای سواری برقی به کشور تصویب شده است که گامی مهم در جهت کاهش مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوا است.

با تنوع بخشیدن به بازار خودرو و معرفی خودروهای برقی، کشور می تواند به دور شدن از سیستم های حمل و نقل وابسته به بنزین تشویق شود.

وی ادامه داد: در همین راستا نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق برای تسهیل واردات خودروهای برقی کاهش عوارض واردات را نیز تصویب کردند.

هدف از این اقدام، مقرون به صرفه تر و قابل دسترس تر کردن خودروهای برقی برای مصرف کنندگان ایرانی است.

کاهش تعرفه های واردات، تشویق می کند که به سمت استفاده از خودروهای برقی به جای خودروهای بنزینی معمولی برویم که در نهایت به کاهش مصرف بنزین و آلایندگی هوا کمک می کند.

وی با تاکید بر اهمیت این موضوعات، گفت: این مصوبه بر واردات خودروهای سواری برقی، کاهش عوارض واردات و افزایش انگیزه برای توسعه خودروهای الکتریکی داخلی تمرکز کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت کمیسیون تلفیق مجلس با واردات خودروهای برقی + جزییات

موافقت کمیسیون تلفیق مجلس با واردات خودروهای برقی + جزییات