مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 13:102024-01-16اجتماعي

اجمالی/ افزایش 2 برابری دی اکسید گوگرد در هوای اراک بعد از مازوت سوزی


رییس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: میزان دی اکسید گوگرد هوای اراک بعد از مازوت سوزی 2 برابر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از اراک، علیرضا محرابیان ظهر امروز 26 دیماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد روزهای آلوده امسال تا کنون 119 بوده که 5 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پیدا کرده است، سال گذشته 18 روز آلاینده مسئول دی اکسید گوگرد بوده و در سال جاری تا الان 16 روز آلاینده مسئول با دی اکسید گوگرد داشته ایم که با ادامه مازوت سوزی احتمالا بیشتر خواهد شد.

  وی در خصوص تعداد پایگاه های سنجش آلودگی افزود: در شهرهای دیگر شهرداری ها در افزایش تعداد ایستگاه های سنجش آلودگی نقش دارند و در اراک شهرداری موظف بوده 5 ایستگاه به پایانه های سنجش آلودگی شهر اضافه کند که متاسفانه این تقلیل پیدا کرد به یک ایستگاه که آن هم هنوز خریداری نشده است.

رییس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی توضیح داد: اما نکته اینجاست که در شهرهایی چون اصفهان با اینکه تعداد ایستگاه های زیادی دارد داده هایش به اندازه داده های ایستگاه های معدود اراک از نظر تعداد دقیق نبوده است.

  محرابیان اضافه کرد: بنابراین باید دید چه خروجی ای می خواهیم، اعلام 119 روز آلودگی نشان می دهد که هوای اراک الوده است و صنایع آلاین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجمالی/ افزایش 2 برابری دی اکسید گوگرد در هوای اراک بعد از مازوت سوزی

اجمالی/ افزایش 2 برابری دی اکسید گوگرد در هوای اراک بعد از مازوت سوزی