مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 12:072023-12-24دانش

کمک محقق ایرانی به تولید سوخت از لاستیک های فرسوده


دستگاه پیرولیز لاستیک های فرسوده با استفاده از سیستم گرمایش القایی در راستای تولید سوخت های جامد، مایع و گاز توسط دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ثبت اختراع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مرتضی بداغ آبادی دانشجوی دکتری رشته مهندسی عمران محیط زیست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل موفق به ثبت اختراع دستگاه پیرولیز لاستیک های فرسوده با استفاده از سیستم گرمایش القایی در راستای تولید سوخت های جامد، مایع و گازی شد.

بداغ آبادی مخترع این دستگاه گفت: این اختراع به تولید سوخت های جامد، مایع و گازی از پسماند هایی مانند لاستیک های فرسوده کمک می کند.

وی گفت: سوخت مایع تولید شده در این سیستم پس از یک مرحله پردازش، قابلیت استفاده به عنوان گازوییل را داشته و به لحاظ کاربردی قابلیت استفاده در تمام صنایع نیازمند سوخت را دارد و حاوی هیدرو کربن های ارزشمندی است که مواد اولیه بسیاری از فرایندهای شیمیایی است.

سوخت جامد تولید شده ارزش حرارتی نزدیک به کُک (coke) مورد استفاده در صنایع ذوب آهن بوده و همچنین قابلیت تبدیل شدن به کربن فعال را دارد که جاذب پر کاربردی در صنایع تصفیه است.

 این مخترع دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، اظهار داشت: سوخت گازی تولید شده نیز دارای ارزش حرارتی Mj/kg 30 بوده که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک محقق ایرانی به تولید سوخت از لاستیک های فرسوده

کمک محقق ایرانی به تولید سوخت از لاستیک های فرسوده