مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 16:252024-01-15سياسي

دستگاه ها به اسناد دفترچه ای خدمات ارائه ندهند


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهار داشت: اسناد مالکیت حدنگار (تک برگ) دارای مزایای بسیاری است و تبصره ماده 11 قانون جامع حدنگار ارائه هرگونه خدمات به اسناد دفترچه ای را ممنوع و منوط به تعویض این اسناد به تک برگ نموده است -  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان حدنگاری و صدور اسناد مالکیت تمام پهنه های سرزمینی را مورد تاکید اسناد متعدد بالادستی عنوان کرد و گفت: صدور اسناد رسمی مالکیت، بهداشت قضایی را در پی دارد و بخش عمده ورودی پرونده به محاکم دادگستری را کاهش می دهد.

وی افزود: در شهرستان ارزوییه، صدور اسناد اراضی ملی پایان یافته است، اما اراضی کشاورزی و دولتی جای کار دارد و برنامه ریزی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال جاری تعیین تکلیف اسناد اراضی کشاورزی و دولتی است.

هاشمی رفع تداخل اراضی را پیش نیاز صدور اسناد مالکیت دانست و بیان داشت: استان کرمان در زمینه رفع تداخل عقب ماندگی سنواتی دارد و از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و نیاز است شهرستان ها اطلاعات لازم را در اختیار کمیسیون های استانی رفع تداخلات قرار دهند تا کار با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی ادامه داد: تا پیش از این حد نصاب های مورد اشاره قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی مانع صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه ها به اسناد دفترچه ای خدمات ارائه ندهند

دستگاه ها به اسناد دفترچه ای خدمات ارائه ندهند