مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 16:102023-12-30اقتصادي

افزایش 46 درصدی صادرات آذربایجان شرقی به کشورهای اوراسیایی


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: میزان صادرات از گمرکات استان به کشورهای اوراسیایی در هشت ماه نخست سال جاری از لحاظ ارزشی 183 میلیون دلار و از نظر وزنی 737 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد از لحاظ ارزش و 82 درصد از لحاظ وزنی افزایش یافته است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: میزان صادرات از گمرکات استان به کشورهای اوراسیایی در هشت ماه نخست سال جاری از لحاظ ارزشی 183 میلیون دلار و از نظر وزنی 737 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد از لحاظ ارزش و 82 درصد از لحاظ وزنی افزایش یافته است.

محمدجعفر عظمایی در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری تجاری کشورمان با کشورهای عضو اوراسیا افزایش قابل توجه رقم صادرات غیرنفتی به این منطقه را در پی خواهد داشت.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی دروازه ورود به کشورهای اوراسیایی است، گفت: بازارهای تجاری در کشورهای اوراسیایی مزیت بزرگی برای تجارت خارجی استان است که باید از این فرصت ها به نحو احسن استفاده شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: به منظور افزایش مراودات تجاری اقدامات لازم در حال انجام است تا بیش از گذشته تجارت را با کشورهای اوراسیایی را افزایش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 46 درصدی صادرات آذربایجان شرقی به کشورهای اوراسیایی

افزایش 46 درصدی صادرات آذربایجان شرقی به کشورهای اوراسیایی