مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 11:352024-01-02فرهنگي

درگذشت صداپیشه انیمیشن برنده اسکار


آنا اوفلیا مورگویا که صداپیشگی شخصیت اصلی انیمیشن برنده اسکار «کوکو» را بر عهده داشت و در بیش از 100 نقش در سینما، صحنه و تلویزیون ظاهر شده بود، - آنا اوفلیا مورگویا که صداپیشگی شخصیت اصلی انیمیشن برنده اسکار کوکو را بر عهده داشت و در بیش از 100 نقش در سینما، صحنه و تلویزیون ظاهر شده بود، درگذشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، آنا اوفلیا مورگویا، بازیگر مکزیکی که صداپیشگی شخصیت اصلی انیمیشن برنده اسکار کوکو محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی را بر عهده داشت، در سن 90 سالگی درگذشت.

مؤسسه ملی هنرهای زیبا و ادبیات مکزیک درگذشت او را با اندوه فراوان در رسانه های اجتماعی اعلام کرد و گفت که فعالیت هنری مورگویا برای هنرهای نمایشی مکزیک حیاتی است.

مورگویا، که در سال 1933 در مکزیکوسیتی به دنیا آمد، در انیمیشن کوکو سال 2017 صداپیشگی ماما کوکوی سالخورده را بر عهده گرفت، انیمیشنی که داستان پسر جوانی را دنبال می کند که در تعطیلات مکزیک به سرزمین مردگان می رود و راز بزرگ خانوادگی را فاش می کند.

کوکو برنده دو جایزه اسکار برای بهترین انیمیشن بلند و بهترین ترانه اصلی شد.

مورگویا قبل از صداپیشگی در انیمیشن برنده اسکار، در مکزیک چهره ای شناخته شده بود و در بیش از 100 نقش که بیش از هفت دهه تئاتر، سینما و تلویزیون را در بر می گرفت، اغلب نقش منفی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگذشت صداپیشه انیمیشن برنده اسکار

درگذشت صداپیشه انیمیشن برنده اسکار