مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 16:152024-01-07بين الملل

چادُرسوزی بزرگ در رشت


یکبار خبر آوردند در میدان معروف رشت 14 هزار چادر بانوان رشتی را آتش زدند، آنانی که فکر می کردند با سیاست دستوری می توانند هویتِ دینی و مذهبی بانوان ایرانی را به سخره بگیرند.

- خبرگزاری فارس، رشت؛ محدثه فردی: سال هاست از تاریخ 17 دی ماه سال 14 خورشیدی می گذرد.

سالی که دستور پشت کردن به هویت ایرانی اسلامی مردمانِ این مرز پر گوهر با رفتاری دیکتاتورمآبانه با هدف مدرنیته آمرانه صادر شد تا زنان ایران اسلامی بین حضور اجتماعی خود یا حفظ هویت ملی و دینی یکی را انتخاب کنند.

زن بود و دلش دیدار خواهرانه می خواست، اما مأمورانِ رژیمِ پهلوی، برای اثبات سیاستِ دستوری مدرن خواهانه خود، بیرق عفاف را از سر زنان می کشیدند تا اثبات کنند، بی قیدی و بی غیرتی مساوی است با منورالفکری زمانِ پهلوی.

  به سرش زد چادر برسرکند و روبنده به صورت بندد تا پنهان از چشمان مامورانِ رژیم، گاماس گاماس خود را به خانه خواهر رسانده و خود را در آغوش خواهرانه مرضیه رها کند.

ریز نگاهی به بیرون در کرد و با نام خدا عزمِ میدان کرد تا هم به دیدار خواهرانه اقدام کند و هم حافظ هویت ملی و دینی خود باشد.

    الهی شکر! از این کوچه هم گذر کردم، چیزی نمانده باید خود را به نزدیکی خانه خواهر برسانم، ان شاءالله چشم بدخواهان کور باشد و با بیرق عفاف به خانه برگردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چادُرسوزی بزرگ در رشت

چادُرسوزی بزرگ در رشت