مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 10:452024-01-01سياسي

کسب نشان اصالت ملی برای 25 اثر صنایع دستی هنرمندان همدانی


معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: 25 اثر صنایع دستی هنرمندان همدانی نشان اصالت ملی کسب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، اسدالله ربانی مهر صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن فرمانداری همدان با اشاره به برگزاری هفتمین دوره نشان اصالت ملی صنایع دستی غرب کشور اظهار کرد: از 258 اثر ارائه شده توسط هنرمندان صنایع دستی استان های غرب کشور، 113 اثر موفق به کسب نشان اصالت شد که از این میزان 37 اثر از آن استان و 25 اثر متعلق به هنرمندان صنایع دستی همدان است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی همدان از گذشته تا امروز دارای جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد افزود: بسیاری از آثار هنرمندان همدانی دارای نشان ملی و جایگاه ملی و بین المللی هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار همدان یادآور شد: بشقاب سفالی، جام معرق، ساز کمانچه و قانون، کیف چرمی، جانمازی و میز پته دوزی، چرتکه، ساز تار و سنتور، جلیقه و شکلات خوری مشبک از مهم ترین آثار هنرمندان صنایع دستی همدان هستند که نشان ملی اصالت را دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه حوزه صنایع دستی علاوه بر اینکه باعث اشتغالزایی است، نشانه توجه به فرهنگ و آداب و رسوم گذشته نیز هست خاطرنشان کرد: این آثار در دنیای مدرن امروز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد به طوری که جامعه نیازمند نگاه جدیدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب نشان اصالت ملی برای 25 اثر صنایع دستی هنرمندان همدانی

کسب نشان اصالت ملی برای 25 اثر صنایع دستی هنرمندان همدانی