مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 14:352024-01-14پزشكي

بی خوابی سالمندان و چند توصیه برای مقابله با آن


یک متخصص طب سالمندی ضمن تشریح علل موثر در بی خوابی سالمندان، در عین حال اختلال خواب را مشکلی شایع در این دوران خواند که تا 80 درصد مواردبا رعایت بهداشت خواب رفع می شود.

-  دکتر احمد دلبری درباره اختلالات خواب در سالمندان گفت: اختلال خواب در دوره بازنشستگی و سالمندی بسیار شایع است و تقریبا 60 درصد افراد از این مشکل رنج می برند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه معمولا اختلال خواب در سالمندی مشکلی ثانوی از یک مشکل دیگر است، افزود: افراد دچار اضطراب، افسردگی، مبتلایان مشکلات ادراری یا درد زانو و دردهای عضلانی - اسکلتی و افراد دارای اختلالات حرکتی اغلب بیشتر درگیر مشکلات اختلال خواب هستند و به همین دلیل برای رفع مشکلات خواب باید به دنبال رفع مشکل اصلی باشیم.

این متخصص طب سالمندی همچنین با بیان اینکه میزان نیاز افراد به خواب در دوران سالمندی متفاوت است، ادامه داد: در این دوران معمولا خواب سبک تر است و میزان نیاز به آن هم کمتر است و در عین حال هم افراد ساعت مشخصی برای خواب ندارند؛ اما لازم به ذکر است که مشاهده شده افرادی که در طول عمر شب ها هفت ساعت می خوابند امکان ابتلا به آلزایمر در آنها کمتر است.

وی با بیان اینکه سرحالی در طی روز می تواند حاکی از کفایت میزان  خواب شب قبل باشد، افزود: ممکن است یک نفر با شش ساعت این سرحالی روز بعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی خوابی سالمندان و چند توصیه برای مقابله با آن

بی خوابی سالمندان و چند توصیه برای مقابله با آن