مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 15:552024-01-18پزشكي

تقدیر از تحقیقات برتر در زمینه نیازهای حوزه سلامت کشور در جشنواره رازی


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به ماموریت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه کاهش تهدیدات حوزه سلامت، از تقدیر از تحقیقات برتر در این زمینه خبر داد.

- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به ماموریت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه کاهش تهدیدات حوزه سلامت، از تقدیر از تحقیقات برتر در این زمینه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یونس پناهی در گفت وگو با شبکه خبر در خصوص برگزاری بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، بیان کرد: در دهه های اخیر، طیف بیماری ها از واگیر به سمت غیرواگیر حرکت کرده و درحال حاضر در تمام کشورها، بیماری های غیرواگیر بیشترین دغدغه را در حوزه سلامت ایجاد کرده است.

وی افزود: چنانچه بیماری های غیرواگیر به موقع تشخیص داده و کنترل شوند، از بسیاری از عوارض آنها می توان پیشگیری کرد؛ لذا در دو سال اخیر عمده تحقیقات حوزه سلامت را به سمت پیشگیری از بیماری های غیرواگیر سوق داده ایم، چراکه بیماری های غیرواگیر یکی از تهدیدات حوزه سلامت تلقی می شود.

پناهی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 40 مرکز تحقیقات در کشور در حوزه بیماری های غیرواگیر فعالیت می کنند، تصریح کرد: این مراکز از سمت وزارت بهداشت ماموریت هایی دریافت کرده اند و بر روی ریسک فاکتورهای بیماری های غیرواگیر کار می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقدیر از تحقیقات برتر در زمینه نیازهای حوزه سلامت کشور در جشنواره رازی

تقدیر از تحقیقات برتر در زمینه نیازهای حوزه سلامت کشور در جشنواره رازی