مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 14:152024-01-06دانش

اتکا به جذب دانشجو از کشورهای محدود می تواند چالش آفرین باشد


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به الزامات جذب دانشجوی خارجی گفت: اتکا به جذب دانشجو از کشورهای محدود می تواند تعارضات بین المللی ایجاد کرده و چالش آفرین باشد.

- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به الزامات جذب دانشجوی خارجی گفت: اتکا به جذب دانشجو از کشورهای محدود می تواند تعارضات بین المللی ایجاد کرده و چالش آفرین باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا زالی در همایش معاونان بین الملل دانشگاه های سراسر کشور دو راهبرد مهم دولت سیزدهم را مورد توجه قرار داد و افزود: این روزها شاهد ممارست و سخت کوشی حوزه های بین المللی دانشگاه ها برای دستیابی به این دو مولفه ی بسیار مهم در سطح آموزش عالی کشور هستیم.

بحث اول که با بحث دوم در هم تنیده است، موضوع مرجعیت علمی است و توسط مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد اقتدار آفرین مورد توجه و تذکر مستمر است و دوم موضوع دیپلماسی علمی است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر برای تحقق هر دو مولفه ی مذکور گامهای بلندی برداشته شده است، ادامه داد: طبیعتا این تلاش ها کفایت لازم را نداشته و نشست هایی از این دست به خوبی می توانند کمک کننده باشد تا ان شاءالله در شرایط مطلوب تری در عرصه بین المللی سازی آموزش عالی حرکت خود را مستمر ادامه دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتکا به جذب دانشجو از کشورهای محدود می تواند چالش آفرین باشد

اتکا به جذب دانشجو از کشورهای محدود می تواند چالش آفرین باشد