مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 16:502023-12-26اقتصادي

رشد 16 درصدی کلاهبرداری اینترنتی در کرمان


معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در 8 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد 16 درصدی کلاهبرداری اینترنتی در کرمان بوده ایم .

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، سید مهدی قویدل با اشاره به اینکه کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع به عنوان یکی از مهمترین جرائم علیه اموال و مالکیت است، افزود: بررسی آمارهای رسمی نشان می دهد که تنها در فاصله زمانی دو سال گذشته بالغ بر 156 هزار و 839 فقره انواع کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع در سراسر کشور به وقوع پیوسته است که نشان از رشد 26.

5 درصدی کلاهبرداری و تحصیل مال از این طریق دارد.

 وی بیان داشت: جرم کلاهبرداری در سال های 1400 و 1401 از نظر فراوانی وقوع، در صدر جدولِ 10 اولویت اتهامات یا جرائم کل 31 استان بوده است.

 این مقام قضایی با اشاره به اینکه یکی از دلایل رشد جرائم، اعتماد و زودباوری است، گفت: باتوجه به گسترش و پیشرفت روزافزون فضای مجازی در تمام ابعاد زندگی بشر، فضای مجازی قابلیت انجام بیشترین جرائم را پیدا کرده است.

معاون قضایی، اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ابراز داشت: جرائم یارانه ای وقتی محقق می شوند که به نوعی با تجارت الکترونیک در ارتباط باشد، بنابراین ممکن است آحاد افراد جامعه را درگیر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 16 درصدی کلاهبرداری اینترنتی در کرمان

رشد 16 درصدی کلاهبرداری اینترنتی در کرمان