مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 دی 1402 ساعت 08:152024-01-04سياسي

امام جمعه ارومیه: نگاه تمدن غرب به زن نگاهی تجاری است


نگاه تمدن غرب به زن، نگاهی تجاری است ولی در دین مبین اسلام زن و مرد از نظر ارزش و جایگاه هیچ تفاوتی ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در همایش زنان تاثیر گذار در ارومیه اظهارداشت: در زمان جاهلیت ارزشی برای زنان قایل نبودند و وقتی مردان فوت می شدند، اموالشان به پسرانشان می رسید و زن جایگاهی در این زمینه نداشت.

 وی اضافه کرد: در دنیای غرب هم همین مسأله بود و زن جایگاهی نداشت؛ طبق کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت، کتک زدن زن در غرب و اروپا افتخار بود و زنان نمی توانستند مالک اموالشان باشند.

 قریشی اظهار کرد: اسلام خط بطلانی روی این مسائل کشید و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) اعلام کردند که زن و مرد تفاوتی ندارند و قرآن کریم نیز بارها تقوا را مایه برتری در دین اسلام دانسته است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه والای زن در دین مبین اسلام ادامه داد: بوسیدن دست حضرت فاطمه زهرا (س) توسط پیامبر اکرم (ص) بیانگر مقام این بانوی والامقام است و در بُعد دیگر، ارزش زن در اسلام را می رساند.

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: پیامبر اکرم اسلام (ص) مقام زن را احیا کرد و نشان داد زن و مرد هیچ تفاوتی از نظر ارزش و جایگاه ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه ارومیه: نگاه تمدن غرب به زن نگاهی تجاری است

امام جمعه ارومیه: نگاه تمدن غرب به زن نگاهی تجاری است