مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 16:052023-12-30دانش

تولید نانوسامانه جدید دارورسانی برای درمان موثرتر سرطان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسن نمازی، دانش آموخته دکتری شیمی آلی پلیمر از دانشگاه دالهوزی (Dalhousie) کانادا و استاد دانشگاه تبریز در توضیح این طرح که با حمایت بنیاد ملی علم ایران اجرا شده گفت: - محققان دانشگاه تبریز موفق به تهیه و شناسایی سیستم های جدید دارورسانی بر پایه پلی ساکاریدها/چارچوب های آلی کووالانسی به منظور انتقال هدفمند دارو به سلول های سرطانی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسن نمازی، دانش آموخته دکتری شیمی آلی پلیمر از دانشگاه دالهوزی (Dalhousie) کانادا و استاد دانشگاه تبریز در توضیح این طرح که با حمایت بنیاد ملی علم ایران اجرا شده گفت: شیمی درمانی رایج ترین روش برای درمان سرطان است.

با این حال نباید فراموش کرد که استفاده مستقیم دارو های ضدسرطان با عوارض جانبی ناخواسته زیادی همراه است.

به همین دلیل، در دهه های اخیر، در زمینه طراحی سیستم های دارورسانی جدید، به ویژه با استفاده از نانوذرات مطالعات زیادی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تجویز مستقیم دارو های ضدسرطان به دلیل تجمع در اندام، بافت یا سلول های غیرهدف می توانند عوارض جانبی زیادی ایجاد کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نانوسامانه جدید دارورسانی برای درمان موثرتر سرطان

تولید نانوسامانه جدید دارورسانی برای درمان موثرتر سرطان