مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 17:002023-12-27بين الملل

توپخانه اول دنیا بیخ گوش ناتو


با گذشت حدود یک ماه از هشدار دبیرکل ناتو درباره دریافت «خبرهای بد» از اوکراین، مسکو از برنامه خود برای تقویت حضور نظامی در مرز با دو عضو اروپایی ناتو خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس؛   برترین توپخانه جهان در مرز روسیه با فنلاند و نروژ مستقر می شود؛ این خبر را روز چهارشنبه رییس شرکت تسلیحاتی روس تک سرگیی چمزوف اعلام کرد.

به گفته این مقام دولتی روس، توپخانه کوآلیشن-اس وی (Coalition-SV )که از نظر  بُرد و دقت آتش، بر هوویتزر و دیگر نمونه های غربی برتری دارد، تا پایان سال 2023 به وزارت دفاع تحویل داده می شود.

تدارک مسکو برای حضور نظامی در مرز فنلاند و نروژ در شرایطی انجام می شود که روسیه بعد از جنگ اوکراین اعلام کرد که غرب علیه مسکو جنگ نیابتی به راه انداخته است.

مقا م های روس هشدار داده بودند که پس از پیوستن فنلاند به ناتو، مسکو در مرزهای غربی نیرو مستقر می کند.

  فنلاند سال جاری میلادی و به رغم هشدارهای مکرر روسیه، به عنوان عضو جدید ناتو به این ائتلاف نظامی ملحق شد؛ اقدامی که واکنش کاخ کرملین را هم به دنبال داشت.

پیش از آن، ولادیمیر پوتین ناوگان شمالی روسیه را که مسئولیت آن عمدتاً قطب شمال بود، به منطقه نظامی شمالی تغییر داده بود و مورمانسک را که با فنلاند و نروژ مرز مشترک دارد، در آن گنجاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توپخانه اول دنیا بیخ گوش ناتو

توپخانه اول دنیا بیخ گوش ناتو