مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 16:302023-12-27پزشكي

غربالگری پرفشاری خون و دیابت 130 هزار نفر در سمنان


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از غربالگری پرفشاری خون و دیابت نزدیک به 130 هزار نفر از مناطق تحت پوشش این دانشگاه در قالب پویش ملی سلامت خبر داد.

- دکتر کامران قدس (6 دی ما) در گفت و گو با خبرنگاران از شناسایی دو هزار و 810 بیمار جدید در پویش ملی سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: از آغاز پویش ملی سلامت با غربالگری دیابت و فشار خون در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان 129 هزار و 617 نفر از جمعیت تحت پوشش این دانشگاه تا امروز در پویش ملی سلامت در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون از 20 آبان آغاز شده و تا 15دی 1402 ادامه دارد، خاطر نشان کرد: هدفگذاری این پویش ملی، غربالگری 70 درصد افراد بالای 18 سال سن در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به تحلیل داده های به دست آمده در این غربالگری افزود: هزار و 554 نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و هزار و 256 نفر با احتمال دیابت در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری پرفشاری خون و دیابت 130 هزار نفر در سمنان

غربالگری پرفشاری خون و دیابت 130 هزار نفر در سمنان