مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 08:552023-12-25اقتصادي

توت فرنگی های نوبرانه جنوب کرمان به بازار آمد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از عرضه توت فرنگی نوبرانه جنوب استان کرمان در بازارهای داخلی خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جیرفت، صادق حسین زاده در گفت وگو با خبرنگاران از  آغاز برداشت توت فرنگی از گلخانه های جنوب استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: محصول توت فرنگی از سطح 260 هکتار گلخانه در جنوب کرمان از نیمه دوم آذرماه آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی با اعلام پتانسیل های کشاورزی جنوب برای کشت انواع محصولات گلخانه ای گفت: سطح گلخانه های توت فرنگی جنوب کرمان 260 هکتار است که رتبه اول تولید و سطح زیرکشت توت فرنگی را به خود اختصاص داده و پیش بینی می شود بیش از 10 هزار تن محصول توت فرنگی درسال جاری برداشت و روانه بازارهای داخلی شود.

حسین زاده با اعلام خارج از فصل بودن تولید محصولات کشاورزی در این منطقه افزود: منطقه جنوب کرمان به ویژه شهرستان های جیرفت و عنبرآباد جزء محدود مناطقی در خاورمیانه هستند که در این فصل، توت فرنگی باکیفیت و به صورت گلخانه ای و خارج از فصل، تولید می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس ، جنوب کرمان با سطح زیرکشت 2 هزار و 844 هکتار گلخانه و تولید حدود 500 هزار تن محصولات گلخانه ای نظیر توت فرنگی، خیارسبز، فلفل، گوجه فرنگی، بادمجان به لحاظ میزان تولید، رتبه اول کشور را دارا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توت فرنگی های نوبرانه جنوب کرمان به بازار آمد

توت فرنگی های نوبرانه جنوب کرمان به بازار آمد