مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 14:102023-12-31پزشكي

غربالگری 359 هزار و 255 نفر ایلامی در پویش ملی سلامت


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 359 هزار و 255 نفر در «پویش ملی سلامت» که معادل 80 درصد افراد بالای 18 سال است، در استان ایلام غربالگری شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، هدایت حیدری زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در نشست خبری پویش ملی سلامت گفت: افراد بالای 18 سال استان ایلام در زمینه پرفشاری خون و دیابت غربالگری می شوند.

در این پویش هم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می شود و هم بیماری های غیرواگیر دیابت و فشارخون بالا انجام می شود.

وی افزود: دیابت و فشار خون بیماری های خاموش و خطرناکی هستند که علاوه بر عوارض شایعی همچون حملات قلبی، سکته های مغزی و نارسایی پیشرفته کلیه و دیالیز و قطع عضو، هزینه های سنگینی را نیز به بیماران، خانواده های آنان، جامعه و دولت تحمیل می کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: از ابتدای طرح پویش ملی سلامت تاکنون 359 هزار و 255 نفر در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح استان، غربالگری شده اند که معادل بیش از 80 درصد افراد بالای 18 سال استان است.

حیدری زاده خاطرنشان کرد: شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان به این دو بیماری، روند پیشرفت آن را کُند و زندگی هزاران نفر را نجات می دهد و در هزینه های مربوط به سلامت صرفه جویی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری 359 هزار و 255 نفر ایلامی در پویش ملی سلامت

غربالگری 359 هزار و 255 نفر ایلامی در پویش ملی سلامت