مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 15:352023-12-30بين الملل

مسکو: مسئله حضور صلحبانان روس در قره باغ را با باکو حل می کنیم


معاون وزیر خارجه روسیه میخاییل گالوزین گفت بعد ازآنکه ارمنستان قره باغ را به عنوان قلمروی جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخت، مسئله حضور صلحبانان روس در این منطقه فقط با باکو در حال بررسی و حل وفصل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، معاون وزیر خارجه روسیه میخاییل گالوزین در مصاحبه با رسانه های این کشور گفت مسکو در حال حل مسئله حضور صلحبانان روس در منطقه قره باغ با جمهوری آذربایجان است.

وی گفت بعد از موافقت رهبری ارمنستان با به رسمیت شناختن مالکیت جمهوری آذربایجان بر قره باغ، همه موضوعات درباره ماندن صلحبانان در منطقه را با طرف آذربایجانی بررسی می کنیم .

  این دیپلمات ارشد یادآوری کرد که صلح بانان روس بعد از بیانیه سه جانبه رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ 10 نوامبر 2020 به منطقه قره باغ اعزام شدند و هنوز این سند لغو نشده و بنابراین نیروهای حافظ صلح روسیه باید تا نوامبر 2025 در منطقه باقی بمانند.

  وی افزود وضعیت در قره باغ بعد از تصمیم ارمنستان در به رسمیت شناختن منطقه به عنوان قلمروی جمهوری آذربایجان بسیار تغییر کرده است.

  سخنگوی ریاست جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف چهارشنبه گفت باکو و ایروان آماده نهایی کردن توافق صلح هستند و در این مسیر پیش می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: مسئله حضور صلحبانان روس در قره باغ را با باکو حل می کنیم

مسکو: مسئله حضور صلحبانان روس در قره باغ را با باکو حل می کنیم