مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 11:352023-12-23بين الملل

آمریکا، مسئول ناامنی در دریای سرخ


آمریکا تلاش دارد به بهانه ایجاد امنیت در دریای سرخ، ائتلافی از کشورهای مختلف علیه ارتش ملی یمن ایجاد کند اما باید گفت این ائتلاف نه تنها ضروری نیست، - آمریکا تلاش دارد به بهانه ایجاد امنیت در دریای سرخ، ائتلافی از کشورهای مختلف علیه ارتش ملی یمن ایجاد کند اما باید گفت این ائتلاف نه تنها ضروری نیست، بلکه تنش زا هم خواهدبود و می تواند امنیت منطقه را از بین برده و ناامنی را به سایر مناطق نیز گسترش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن پاک آیین، تحلیلگر مسائل بین الملل در یادداشتی نوشت: درباره غیرضروری بودن این ائتلاف باید به این حقیقت توجه داشت که اصولا ادعاهای آمریکا مبنی بر ناامنی در دریای سرخ، ادعاهایی نابجاست.

اگرچه آمریکا و هم پیمانانش مدعی ناامنی در دریای سرخ ناشی از اقدامات ارتش ملی یمن هستند اما چنین مسأله ای صحت ندارد و دریای سرخ کاملا امن است و تمام کشتی ها می توانند به راحتی از این آبراهه عبور کرده و به دریای سرخ برسند.

فقط کشتی های رژیم صهیونیستی و کشتی هایی که محموله های این رژیم را حمل می کنند و به مقصد بنادر سرزمین های اشغالی در حرکتند هدف نیروهای مقاومت یمن قرار می گیرند.

براین اساس، تشکیل ائتلاف به رهبری آمریکا در منطقه ضروری نیست، چراکه دریای سرخ ناامن نشده که آمریکا بخواهد براساس ادعای خود آنجا را امن کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا، مسئول ناامنی در دریای سرخ

آمریکا، مسئول ناامنی در دریای سرخ