مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 19:252023-12-24اقتصادي

تعرفه تجاری پنج تا 20 درصدی میان ایران و روسیه را مطلوب نیست


مدیرکل صمت گیلان تعرفه تجاری پنج تا 20 درصدی میان 2 کشور ایران و روسیه را مطلوب ندانست و گفت: تعرفه ها برای کالاهای برخی کشورهای همسایه ایران و کشورهای (مشترک المنافع) بین صفر تا پنج درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در سالن غدیر استانداری با اشاره به عملکرد قابل قبول هشت ماه گذشته این اداره کل صمت در حوزه صدور کارت بازرگانی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 277 کارت بازرگانی در گیلان صادر شد که این بخش نسبت به سال قبل 130 درصد رشد داشته است.

وی از رشد پنج درصدی صادرات و واردات کالا به لحاظ وزنی خبر داد و گفت: در هشت ماه گذشته، صادرات کالا نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 5.

6 درصد افزایش داشته و در بخش واردات کالا نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی رشد 78 درصدی و به لحاظ ارزشی هم افزایش 58 درصدی داشته است.

که مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رفع موانع تجاری میان ایران و روسیه در حوزه های مختلف تصریح کرد: تاخیر در اعلام استعلام گواهی های بهداشت صادر شده توسط طرف روسی، نبود سامانه برخط رسمی برای استعلام گواهی بهداشت در آن کشور، انتظار نوبت طولانی کشتی های تجاری حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی جهت پهلوگیری و تخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعرفه تجاری پنج تا 20 درصدی میان ایران و روسیه را مطلوب نیست

تعرفه تجاری پنج تا 20 درصدی میان ایران و روسیه را مطلوب نیست