مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 09:002024-01-01پزشكي

حفظ باروری دختران با فریز تخمک


افزایش سن دختران برای ازدواج، مشکلاتی نظیر انواع سرطان ها و .

که باعث آسیب به تخمدان و کاهش تخمک گذاری در دختران مجرد می شود، حال بیش از گذشته جامعه ما را در راستای مباحث جوانی جمعیت درگیر می کند اما این امر با توسعه فناوری ها و علم پزشکی در حال رفع است.

- دکتر خدیجه پویا، جراح و متخصص زنان و زایمان، فلوشیپ IVF و ناباروری و استادیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشستی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: مادر شدن، آرزوی هر بانویی است ولی با افزایش سن دختران، ذخیره تخمدان دختران کاهش می یابد و با توجه به تمایل دختران به افزایش تحصیلات و اشتغال و حضور پررنگ در جامعه امروز، باروری در سال های اخیر به تاخیر افتاده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: روز به روز سرطان های شایع نیز در سنین جوانی زودتر تشخیص داده می شوند و تعداد بانوان جوانی که دچار سرطان های خاص شده و نیاز به شیمی درمانی و رادیوتراپی دارند، افزایش می یابد که این امر در نهایت باعث بروز آسیب شدید به تخمدان ها شده و باروری را با مشکل مواجه می کند.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل در گذشته از فریز جنین استفاده می شد.

به طوری که تخمک از دختر گرفته و بعد از تشکیل برای آینده فریز می شد ولی الان امکان باروری با فریز تخمک نیز میسر بوده و در ایران و دنیا نیز انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ باروری دختران با فریز تخمک

حفظ باروری دختران با فریز تخمک