مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 00:162024-01-08سياسي

نامه امام درباره رسیدگی به عملیات کربلای 5 به آقایان خامنه ای و هاشمی چه بود؟


در یازدهم بهمن ماه سال 65 در حالی که حدود سه هفته از شروع عملیات کربلای پنج می گذشت، امام خمینی در نامه ای خطاب به روسای جمهور و مجلس وقت آقایان خامنه ای و هاشمی موارد مهمی را درباره این عملیات متذکر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، در یازدهم بهمن ماه سال 65 یعنی در حالی که سه هفته ای از شروع عملیات کربلای پنج(1) می گذشت، فرماندهان عملیاتی این عملیات، در نامه ای به امام خمینی خواستار تامین ادوات نظامی شدند.

امام نیز در نامه ای خطاب به آیت الله خامنه ای که آن زمان در کسوت رییس جمهور و رییس شورای عالی دفاع و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که رییس مجلس شورای اسلامی بودند، بر رساندن مایحتاج نظامی به جبهه ها تاکید کرده و آن را شرعا و عقلا واجب دانستند.

متن نامه امام در ادامه آمده است: [ فرماندهان منطقه عملیاتی کربلای 5 طی درخواستی اضطراری به محضر امام خمینی، فرمانده کل ‎ ‎ قوا، با بیان نیازهای عاجلِ خویش شامل توپخانه، نفربر زرهی، تانک و توپ ضد هوایی و ذکر آمار ‎ ‎ تجهیزات مورد نیاز خواستار تأمین و ارسال آن شده اند.

امام خمینی در پاسخ به این درخواست چنین ‎ ‎ مرقوم فرموده اند: ] "بسمه تعالی جنابان حجتی الاسلام آقای خامنه ای و آقای هاشمی ـ اعزّهما الله تعالی با وضعیت بسیار خطیری که با آن مواجه هستیم شرعاً و عقلاً لازم است بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه امام درباره رسیدگی به عملیات کربلای 5 به آقایان خامنه ای و هاشمی چه بود؟

نامه امام درباره رسیدگی به عملیات کربلای 5 به آقایان خامنه ای و هاشمی چه بود؟