مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 12:252023-12-31فرهنگي

از قاچاقچیان آثار باستانی پیشنهاد ساخت فیلم داشتم!


پژمان مظاهری پور، کارگردان مستند «معمای تخت جمشید» گفت: از قاچاقچیان آثار باستانی پیشنهاد ساخت فیلم درباره فعالیت هایشان را داشتم، اما نپذیرفتم.

- پژمان مظاهری پور، کارگردان مستند معمای تخت جمشید گفت: از قاچاقچیان آثار باستانی پیشنهاد ساخت فیلم درباره فعالیت هایشان را داشتم، اما نپذیرفتم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینما، نخستین برنامه فیلمواره چشم هفتم در میراث توسط موزه سینما با همکاری شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) با نمایش مستند معمای تخت جمشید ، عصر روز گذشته ( 9 دی ماه) در موزه سینما برگزار شد.

پژمان مظاهری پور، کارگردان این اثر در ابتدای صحبت های خود گفت: فیلمی که مشاهده کردید از مجموعه ایران باستان است، که سال 1396 تولید آن آغاز شد و تا سال 1400 مراحل تحقیق و تدوین آن به طول انجامید.

کار پژوهشی این اثر زیر نظر دکتر رزمجو انجام شد.

فیلم نخست از این مجموعه در ارتباط با شروع کاوش ها و تا جنگ جهانی دوم را دربرمی گیرد.

فیلم دوم نیز درباره کاوش در تخت جمشید است که مربوط به اهمیت زنده یاد علی سامی، نخستین باستان شناس ایرانی است که در بنیاد تخت جمشید شروع به کاوش کرد.

او ادامه داد: در این فیلم همچنین به فعالیت های مرمت و حفاظت ایتالیایی ها پرداخته شده است که همین امر به شناسایی نقش هایی همچون بارعام خشایار شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از قاچاقچیان آثار باستانی پیشنهاد ساخت فیلم داشتم!

از قاچاقچیان آثار باستانی پیشنهاد ساخت فیلم داشتم!