مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 13:352024-01-16بين الملل

چشم انداز روابط آمریکا و اعراب در سایه جنگ غزه


تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه عرصه محک جدی روابط میان کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس با آمریکاست و پرسش هایی را در زمینه دیدگاه آمریکا نسبت به نظم منطقه ای ایجاد کرده، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: کشورهای حوزه خلیج فارس تاکنون توانسته اند با راهبردهای متفاوت و تا حدودی همزمان بر بحران ناشی از تجاوز اسراییل به غزه غلبه و از منافع خود به ویژه با توجه به سیاست های آمریکا در حمایت از تل آویو در جنگ محافظت کنند.

با وجود انطباق مواضع دولت های سابق آمریکا با طرح صلح عربی پیشنهاد شده از سوی عربستان سعودی در سال 2002 که با اجماع اعراب مواجه شد، تعصب واشنگتن نسبت به حمایت از تداوم اشغالگری اسراییل، روابط دو طرف را در محکی دشواری قرار داده است.

روابط آمریکا با کشورهای حوزه خلیج فارس سال های گذشته با بحران های متوالی مواجه بوده و در برهه هایی باعث کاهش نیروهای این کشور در منطقه، تقابل با ایران و خروج شبانه و شکست خورده از افغانستان در سال 2021 شده است.

میزان اختلافات و بحران ها درباره تجاوزات اسراییل به غزه نامشخص است.

آمریکا در وادی آزمون و خطا تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به مثابه محک جدی روابط میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با آمریکاست و پرسش هایی را در زمینه دیدگاه آمریکا نسبت به نظم منطقه ای ایجاد کرده، زیرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز روابط آمریکا و اعراب در سایه جنگ غزه

چشم انداز روابط آمریکا و اعراب در سایه جنگ غزه