مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 دی 1402 ساعت 12:462024-01-04پزشكي

شایع ترین دردها را بشناسید


بیشترین علت مراجعه ها و دردهای شایع، کمردرد و درد ستون فقرات است و بعد از آن، سردرد و درد مفاصل نیز جز شایع ترین دردها هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، مسعود هاشمی، رییس انجمن درد ایران و رییس چهاردهمین کنگره انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران و پنجمین کنگره بین المللی اینترونشنال درد که صبح امروز پنجشنبه در هتل هما برگزار شد، اظهار کرد: کنگره های درد در تمام دنیا جز پررونق ترین علم به روز و درمان مداخله ای است.

این رشته یک رشته کم تهاجمی در دنیا است و قبل از جراحی با روش های غیرتهاجی انجام می شود و چون جدید است نیاز به آموزش پیشرفته دارد.

  وی اشاره کرد: رشته درد بیش از 15 سال در ایران مورد استقبال قرار گرفته است و به صورت آکادمیک در ایران آموزش داده می شود و بخش مهمی از آموزش و پژوهش در این کنگره ها اتفاق می افتد.

  هاشمی بیان کرد: رتبه ایران در دنیا در رشته درد رتبه خوبی است و کارهایی که ما در این سطح انجام می دهیم در بالاترین سطح قرار دارد.

  رییس انجمن درد ایران گفت: درد شایع ترین علت مراجعه افراد به مراکز درمانی است و بیشترین دارو تجویز شده برای درمان آن مسکن ها هستند.

  وی افزود: بیشترین علت مراجعه ها و دردهای شایع کمردرد و درد ستون فقرات است بعد از آن، سردرد و درد مفاصل نیز جز شایع ترین دردها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین دردها را بشناسید

شایع ترین دردها را بشناسید