مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 13:402024-01-17سياسي

تاکید معاون کمیسیون اروپا بر استراتژی «دروازه جهانی» در دیدار با مقامات تاجیکستان


در چارچوب دیدار معاون کمیسیون اروپا با وزیر امور خارجه، نخست وزیر و وزیر صنعت و فناوری های نوین تاجیکستان، بر استراتژی «دروازه جهانی» اتحادیه اروپا تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مارگاریتیس شیناس معاون کمیسیون اروپا در چارچوب سفر دوره ای خود به منطقه آسیای مرکزی با مقامات ارشد تاجیکستان دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس اطلاعیه نمایندگی اتحادیه اروپا در دوشنبه، این سفر فرصت مهمی را برای بررسی اولویت های همکاری تاجیکستان و اتحادیه اروپا فراهم کرد.

معاون کمیسیون اروپا در چارچوب این سفر با قاهر رسول زاده نخست وزیر، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه و شیرعلی کبیر وزیر صنعت و فناوری های نوین تاجیکستان مذاکره کرد.

طرفین طی این مذاکرات بر روی موضوعات به هم پیوستگی در چارچوب استراتژی دروازه جهانی اتحادیه اروپا به ویژه در حوزه حمل ونقل، ارتباطات دیجیتال و به هم پیوستگی آب و انرژی تمرکز کردند.

اتحادیه اروپا و تاجیکستان همچنین مسائل همایش آتی سرمایه گذاری اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی را که قرار است 29-30 ژانویه امسال در بروکسل برگزار شود، بررسی کردند.

در دیدار با وزیر امور خارجه تاجیکستان، دو طرف وضعیت کنونی دستورکار همکاری های دوجانبه را بررسی و در مورد راه های توسعه و گسترش همکاری بین تاجیکستان و اتحا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید معاون کمیسیون اروپا بر استراتژی «دروازه جهانی» در دیدار با مقامات تاجیکستان

تاکید معاون کمیسیون اروپا بر استراتژی «دروازه جهانی» در دیدار با مقامات تاجیکستان