مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 08:502024-01-09فرهنگي

«افسانه هوش مصنوعی» نقد و بررسی می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل از.

، فرهنگسرای اندیشه در ادامه نشست های نقد و بررسی کتاب، این بار «افسانه هوش مصنوعی» اثر اریک لارسون با ترجمه محمد مظفرپور از انتشارات امیرکبیر را انتخاب کرده است.

- نشست نقد و بررسی کتاب افسانه هوش مصنوعی نوشته اریک لارسون در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل از.

، فرهنگسرای اندیشه در ادامه نشست های نقد و بررسی کتاب، این بار افسانه هوش مصنوعی اثر اریک لارسون با ترجمه محمد مظفرپور از انتشارات امیرکبیر را انتخاب کرده است.

اریک لارسون در افسانه هوش مصنوعی که در سال 2021 توسط انتشارات دانشگاه هاروارد منتشر شده است، تلاش می کند با دلایلی فلسفی، علمی و فرهنگی نشان دهد چرا رایانه ها نمی توانند مثل ما فکر کنند و افسانه پردازی درباره ی هوش مصنوعی و سلطه ی آن بر انسان ها در آینده ی نزدیک اشتباه است.

کتاب در سه فصل جهان ساده سازی شده ، مشکل استباط و آینده ی هوش مصنوعی نوشته شده و اگرچه نمی تواند اثبات کند اربابان هوش مصنوعی هیچ گاه ظاهر نخواهند شد، اما می تواند دلیلی پیش روی ما بگذارد که وقوع این سناریو را تا حد بسیار زیادی تضعیف کند.

در این نشست دکتر محسن میرمهدی آهنگساز و دکترای علوم ادیان و فلسفه دین از دانشگاه آزاد برلین، دکتر حسن عشایری عصب شناس و روان شناس عصبی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و محمد مظفرپور متر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«افسانه هوش مصنوعی» نقد و بررسی می شود

«افسانه هوش مصنوعی» نقد و بررسی می شود