مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 00:002024-01-13اجتماعي

قصه تلخ قاچاق درختان هیرکانی


قصه تلخ قطع درختان جنگلی وقاچاق آن سال هاست ادامه دارد، حالا وجود تعداد زیاد کارخانجات چوب بری و نئوپان این نابودی را در شمال کشور و درختان هیرکانی تشدید کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، قصه تلخ قطع درختان جنگلی سال هاست در کشور ما ادامه دارد درختانی با ارزش که به خاطر طمع عده ای به راحتی نابود می شوند و جایگزینی برای آن ها نیست.

قاچاق چوب حکایتی تکراری است که متاسفانه به دلیل قوانین قدیمی و خاک خورده، قاچاقچیان چوب را برای تبر زدن به ریشه درختان جسورتر می کند.

سود قاچاق چوب در برابر جریمه های ناچیزی که در صورت لو رفتن در انتظارشان است آن قدر بزرگ است که اصلا ایجاد بازدارندگی برای قاچاقچی چوب ندارد و حتی جنگلبانان می گویند نمی شود با آن ها درگیر شد.

قاچاقی با سود بالا سال گذشته گردش مالی قاچاق چوب حداقل 500 میلیارد تومانی باعث شده قاچاقچیان برای به سرقت بردن چوب جنگل ها روش های عجیب و غریب و البته وحشیانه ای را به کار ببندند.

بر اساس آمار ها روزانه مساحت قابل توجهی از جنگل های کشورمان کم می شود که بخش عمده ای از کاهش این مقدار از جنگل به خاطر قاچاق چوب است که جنگل ها را نابود کرده است.

این نابودی این بار در شمال کشور و درختان هیرکانی خطر نابودی این منطقه پر اهمیت را تشدید کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه تلخ قاچاق درختان هیرکانی

قصه تلخ قاچاق درختان هیرکانی