مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 13:552024-01-09اقتصادي

دلیل توقف سوآپ گاز ترکمنستان از مسیر ایران چه بود


ابتدای هفته جاری سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان از مسیر ایران، متوقف شد، در این باره شرکت ملی گاز ضمن رد هر گونه مشکل فنی، اختلاف دو طرفِ دیگر را دلیل این توقف موقت عنوان کرد.

- گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: اگر سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان از مسیر ایران در زمستان سال قبل برقرار بود، قطعی 3 روزه گاز تربت جام رخ نمی داد.

هر چند رقم این سوآپ گازی ناچیز و بین 5 تا 10 میلیون متر مکعب در روز است اما این گاز در شمال و شمال شرقی کشور که در انتهای شبکه گاز و افت فشار قرار دارند در حکم ضر ب المثلی است که می گوید: لنگه کفش کهنه هم در بیابان نعمت است .

تصویر 1- وضعیت مردم تربت جام در قطعی گاز زمستان سال 1401   اما در هفته جاری مجددا خبر توقف این سوآپ گازی در فضای رسانه ای منتشر شد و شرکت ملی گاز نیز با تاخیر یک روزه آن را تایید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز، مجید چگنی، یکشنبه هفته جاری عنوان کرد که سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان به دلیل اختلاف دو طرف به صورت موقت متوقف شده و به زودی برقرار خواهد شد.

پیش از این شائبه هایی درباره وجود نقص فنی در مسیر این سوآپ مطرح بود که شرکت ملی گاز آن را رد کرد، اما همچنان خبری از آخرین وضعیت واردات گاز ایران از ترکمنستان در دست نیست، آخرین بار مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز مهرماه امسال از واردات روزانه 7.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل توقف سوآپ گاز ترکمنستان از مسیر ایران چه بود

دلیل توقف سوآپ گاز ترکمنستان از مسیر ایران چه بود