مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 16:052023-12-23اقتصادي

آمار بی سوادی در خراسان رضوی واقعی نیست


معاون سوادآموزی خراسان رضوی با بیا این که آمار بی سوادی استان بر اساس سرشماری سال 95 است، گفت: این آمار اکنون واقعی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، معاون سوادآموزی خراسان رضوی، امروز شنبه به مناسبت هفته سوادآموزی در جمع خبرنگاران در ساختمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: آمار بی سوادی استان بر اساس سرشماری سال 95 به تعداد 497 هزار نفر است که فوتی ها از آن کسر نشده و واقعی نیست.

با احتساب جذب 26 هزار سوادآموز در پارسال و 27 هزار نفر در سال جاری عدد واقعی به 272 هزارنفر کاهش پیدا می کند و بقیه افراد نیز تا سال 1405 تحت پوشش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 120 مرکز یادگیری و یاددهی سواد در سخراسان رضوی فعال است، بیشترین میزان سوادآموزان استان بدون احتساب اتباع خارجی را در رنج سنی 10 تا 20 سال دانست.

و افزود: امسال سه هزار و 689 نفر از اتباع خارجی و 700 نفر از زنان عشایر تحت پوشش سواد قرارگرفتند.

وی همچنین اضافه کرد: متاسفانه سوادآموزی در کشور ما عرضه محور است و ما ناچار به مراجعه و شناسایی افراد بی سواد هستیم حال آن که باید این موضوع تقاضا محور باشد تا افراد برای کسب سواد به ما مراجعه کنند به این ترتیب دورنمای روشن تر و ارائه خدمات موثرتری را هم خواهیم داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار بی سوادی در خراسان رضوی واقعی نیست

آمار بی سوادی در خراسان رضوی واقعی نیست