مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 15:152024-01-10اجتماعي

طغیان سوسک پوست خوار در چیتگر/ صدور مجوز حذف درختان آفت زده با شهرداری نیست


مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران درباره علت خشک شدن تعدادی از درختان در سطح بوستان های جنگلی و شهری توضیح داد.

- مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران درباره علت خشک شدن تعدادی از درختان در سطح بوستان های جنگلی و شهری توضیح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی محمد مختاری علت اصلی خشک شدن تعدادی از درختان در سطح بوستان های جنگلی و شهری پایتخت را طغیان آفت سوسک پوست خوار خواند و تصریح کرد: این حشره یکی از آفات مهم و ثانویه درختان است.

وی ادامه داد: این آفت از سال 1395 طی چندین مرحله به جنگل ها و بوستان های شهر تهران از جمله بوستان جنگلی چیتگر حمله کرده و باعث خشک شدن تعدادی از درختان شده که با اقدامات کنترلی و پیشگیری از قبیل سمپاشی با سموم شیمیایی و روغن پاشی تنه درختان، محلول پاشی با کودهای شیمیایی و آبیاری درختان ضعیف، نصب تله های فرمونی و جذب سوسک پوست خوار جهت کاهش جمعیت آفت تا حدود زیادی این آفت تحت کنترل درآمد، اما به دلیل گرم شدن هوا، خشکسالی و کمبود منابع آبی، مجدداً طغیان کرد و منجر به خشک شدن تعدادی دیگر از درختان شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران افزود: با وجود مشکلات زیاد در امر حفظ و نگهداری جنگل ها و بوستان های شهری از قبیل گرم شدن هوا، کاهش منابع آبی، پایان دیرزیستی درختان پهن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طغیان سوسک پوست خوار در چیتگر/ صدور مجوز حذف درختان آفت زده با شهرداری نیست

طغیان سوسک پوست خوار در چیتگر/ صدور مجوز حذف درختان آفت زده با شهرداری نیست