مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 14:202024-01-09پزشكي

بی تحرکی عامل بروز فشار خون و دیابت است


دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بی تحرکی را یکی از عوامل خطر مهم برشمرد که در کلا ن شهرها منجر به چاقی و اضافه وزن و در نتیجه ابتلا به دیابت و پرفشاری خون می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،محمدرضا سهرابی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: این طرح ملی با ابلاغ وزارت بهداشت سلامت از 15 آبان ماه سال جاری آغاز شد و تا پایان دی ماه ادامه خواهد یافت.

به گفته وی هدف این پویش، بیماریابی و غربالگری دیابت و پرفشاری خون در جمعیت بالای 18سال کشور است.

سهرابی خاطرنشان کرد: در این پویش ضمن کنترل فشار خون، افراد پرخطر از نظر بیماری دیابت (دارای سابقه خانوادگی، چاقی، بی تحرکی و.

) غربالگری می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه بی تحرکی را یکی از عوامل خطر مهم برشمرد که در کلا ن شهرها منجر به چاقی و اضافه وزن و در نتیجه ابتلا به دیابت و پرفشاری خون می شود.

وی افزود: در این طرح ضمن بیماریابی و تشخیص آن در مراحل اولیه، درصدد شناسایی افراد مبتلا به پیش دیابت یا در معرض ابتلا به پرفشاری خون هستیم تا با اقدامات فعال از بروز یا پیشرفت بیماری و ایجاد عوارض در آنان جلوگیری کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه تشخیص زودرس دیابت را بسیار مهم دانست و یادآور شد :دیابت بیماری پرعارضه ای است که تشخیص زودرس آن و کنترل قند خون می تواند از بروز عوارض آن جلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی تحرکی عامل بروز فشار خون و دیابت است

بی تحرکی عامل بروز فشار خون و دیابت است